Jaktanleggsprøve

23.08.2015 20:00

Celia har klart det! Jeg angret litt på at jeg hadde meldt henne på, for jeg følte egentlig ikke at hun var helt klar for det... Da bestemte lille baijas seg for å vise matmor hva hun kan, og startet med et helt utrolig søk! Dommeren sa at hun likte henne godt fra første stund, også var hun jo så lydig! Landapporten gikk ikke særlig bra, men det var vi forberedt på. Vannapporten derrimot, gikk kjempebra! Dermed bestod hun jaktannleggsprøven med 42 (av 60 mulige) poeng!

Ezzi var også med, men hun ville ikke søke i det hele tatt... Dermed brøt vi prøven allerede da. Hun fikk likevell fullføre de andre øvelsene. Landapporten gikk veldig bra, kunne hatt litt bedre grep, men avleverte i hånden. Vannapporten, som jeg var mest spent på, gikk også bra. Ezzi hentet fuglen, men slapp den i helt vannkanten. Jeg fikk tak i den uten problemer og jeg var tørrskodd, dermed var også den øvelsen godkjent. Hun fikk tilsammen 36 poeng, men bestod ikke prøven. Bedre lykke neste gang!