Nok en bestått jaktanleggsprøve!

09.09.2015 09:51

 

Ezzi har bestått jaktanleggsprøven!

I går var vi på Støren og prøvde oss på en bevegleig jaktanleggsprøve for domme Dag Hassel. Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå med Ezzi på søket. Apporten følte jeg meg trygg på.

Vi startet med søket, og Ezzi hadde ganske god driv i det jeg sendte henne ut. Så begynte det å dabbe av litt... Vi har trent litt tennisballsøk, og da har hun jo funnet tennisballene etterhvert. Jeg tror kanskje hun ble litt frustrert når hun ikke fant noe igår, hun visste liksom ikke helt hvorfor hun skulle ut å søke. Så var det landapporten, og den gikk veldig bra, men jeg var litt usikker på om jobben vi hadde gjort i søket var bra nok.

Tilslutt var det vannapporten. Skudde gikk, anda ble kastet og vi fikk klarsignal. Da ville ikke Ezzi gå i vannet! Heldigvis fikk jeg overtalt henne til å gå uti, og da hentet hun fuglen og la den i vannkanten så jeg fikk tak i den. Følte at hele prøven gikk litt sånn halveis for vår del.

Da dommeren oppsumerte, klarte jeg ikke å holde tårene tilbake. Ezzi hadde klart det med 45 (av 60) poeng! Jippi! Matmor var noe fornøyd da ja! :)